לוגו ראשי

גורמים לעיכוב פרויקט תמ"א 38

תמ"א 38 היא תכנית לעיבוי וחיזוק מבנים, שעיקרה היא הגנה מפני רעידות אדמה.
תכנית התמ"א אמנם נועדה על מנת להגן על בניין ישנים שעלולים להיפגע מרעידות אדמה ונזקים אחרים, אבל היא ידועה בעיקר ביתרונות האחרים שלה.
התמ"א כוללת שיפוץ של הבניין, כך שבעצם מקבלים הדיירים שיפוץ שמשפר את איכות החיים שלהם ומקפיץ את מחיר הנכס, מהרחבת הדירה ועד הוספת חדרים ומרפסות, ואפילו חנייה.
תמ"א 38 היא שדרוג ממשי של הדירות, כך שבמקום בניין רעוע וישן מתקבל בניין חדש ומעוצב. בסך הכל נשמע מושלם, לא? אז זהו, שלמרות שבדרך כלל פרויקט תמ"א נחשב שווה במיוחד.

קראו גם: מדריך השכונות המובילות בחיפה

שתפו

גורמים לעיכוב פרויקט תמא 38, חשוב לדעת
גורמים לעיכוב פרויקט תמ"א 38

מה עלול לעכב תמ"א?

התנגדות דיירים

על מנת שפרויקט תמ"א 38 יצא לפועל, יש צורך בהסכמה של 66% מהדיירים בבניין, ולעתים קרובות תוכלו למצוא התנגדות של דיירים מסוימים.
בין אם מדובר בדיירים שבדיוק שיפצו את הדירה שלהם, דיירים שלא סומכים על הקבלן או כאלה שבכלל מעדיפים להשאיר את המצב כמו שהוא, מדובר במשוכה שקשה להתמודד איתה. 

התנגדות שכנים

במקרים מסוימים עלולים דיירי השכונה מהבניינים השכנים להתנגד לפרויקט, וזאת בטענה של פגיעות מסוימות והפרעה להם.
במקרה כזה הם יפנו לועדה מקומית, ואם הדבר לא יפתר מול הועדה הוא יגיע לערכאות גבוהות יותר.
כל זה עלול לעכב ואף לחסל לחלוטין את היתכנות הפרויקט.

בעיות בתכנון

בין אם מדובר באדריכל שמציג תכניות בעייתיות שידחו על ידי רשויות התכנון, קבלן לא מנוסה או שפשוט מדובר בפרויקט שאינו כלכלי מספיק עבור הרשויות, יכול הפרויקט להתעכב, מה שלעתים גם גורם לביטולו. 

סיבות טבעיות

במקרים רבים מתגלים ליקויים טבעיים בשטח רק לאחר תחילת הבנייה המאריכים ומעכבים את השלמת הפרויקט. גם גשמים עשויים להוביל לעיכוב.

קראו גם: התחדשות עירונית בתל אביב

דילוג לתוכן