לוגו ראשי

מכבי חיפה

המועדון המעוטר מציג היסטוריה מפוארת במחוזות הכדורגל הישראלי.
על הפרק: ארון תארים עמוס, הצלחות מקצועיות על כר הדשא, קהל אוהדים משולהב ואצטדיון מפואר.
ירוקה בנשמה: אגדת כדורגל ושמה מכבי חיפה.

שתפו

מכבי חיפה כדורגל - העיר שלי

מכבי חיפה נחשבת שלא בכדי לאחד מהמועדונים המעוטרים בתולדות הכדורגל הישראלי.
הקבוצה מהכרמל המזוהה עם צבעי הירוק-לבן, זכתה במרוצת השנים בלא פחות מ-14 אליפויות ו-6 גביעי מדינה, בצירוף 5 זכיות בגביע הטוטו ו-4 בתואר אלוף האלופים.

ראשית דרכו של המועדון מתחילה כבר בשנת 1913, כאשר הופעת הבכורה שלו בליגה הבכירה הייתה בעונת 1931/32.
מזה 30 שנים הוא מנוהל בבעלותו של איש העסקים, יעקב שחר, המכהן גם כנשיא המועדון, לו פרט לקבוצה הבוגרת גם מחלקת נוער וילדים ענפה וכן בית ספר לכדורגל המונה מאות ילדים מחיפה והסביבה.

לאחר שאצטדיון קריית אליעזר שימש כמגרשה הביתי של הקבוצה במשך כמעט 60 שנים, נערכים משחקיה מאז עונת 2014/15 באצטדיון סמי עופר המודרני המכיל 30,858 מושבים.

מלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים הוא זאהי ארמלי עם 90 כיבושים, כאשר אלון חרזי ויניב קטן הם שחקני הקבוצה בעלי מספר ההופעות הגבוה ביותר במדיה עם 495 ו-467 הופעות בהתאמה.
בנוסף, המועדון מחזיק במספר הישגים קבוצתיים מרשימים במיוחד, ביניהם 65 עונות בליגה הראשונה, שיא שערים ונקודות לעונה (95 נקודות ו-97 שערים בעונת 1993/94).

כמו כן מקיימת מכבי חיפה השכם והערב שיתופי פעולה עם מגוון עמותת וארגונים וולונטריים, בדגש על קיום שורה של פעילויות למען הקהילה, מתוך רצון לחיבור בלתי אמצעי עם קהל האוהדים בחיפה בפרט ובאזור הצפון רבתי ככלל.
בנוסף, בפברואר 2021 לאחר החתימה עם הסכמי אברהם עם מדינות המפרץ, דיווח המועדון על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קבוצת אל-עין מאיחוד האמירויות, לחיזוק ספורטיבי-טכנולוגי-עסקי, שנועד להוות בסיס לחיזוק מערכת היחסים בין השתיים.

בעונת המשחקים הנוכחית העפילה הקבוצה בפעם השלישית בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות, לאחר שצלחה שלושה שלבי מוקדמות מול אולימפיאקוס (יוון), אפולון לימסול (קפריסין) והכוכב האדום בלגרד (סרביה).
בשלב הבתים הוגרלה הקבוצה יחד עם פריס סן ז'רמן (צרפת), יובנטוס (איטליה) ובנפיקה ליסבון (פורטוגל).

דילוג לתוכן